Centrum informacji

BIURO PODRÓŻY GODNE ZAUFANIA

Centrum informacji

CENTRUM INFORMACJI

Wyszukiwarka odpowiedzi

Wiemy, że rezerwacja wyjazdu w odległym terminie może być stresująca.

 

Dlatego, oferujemy elastyczność i przejrzyste warunki rezerwacji, abyś mógł czuć się bezpiecznie i cieszyć się swoją podróżą w spokoju ducha. Nasza polityka jest jasna, prosta i przejrzysta.

Skorzystaj z wyszukiwarki poniżej aby łatwiej znaleźć tematy, których poszukujesz:

Jak się zapisać

Rezerwacja i płatność

Poniższe zasady nie dotyczą wyjazdów prywatnych i Szytych Na Miarę.

Zapoznaj się ze szczegółami i Regulaminem płatności i zwrotów.

Jak dokonać rezerwacji?
iconicon

Na stronie z opisem wyprawy w sekcji “Terminy i Ceny” należy kliknąć w zielony przycisk z napisem “Zarezerwuj”.

Po kliknięciu otworzy się formularz rezerwacyjny, który należy wypełnić danymi uczestnika wyprawy (można również dodawać kolejnych uczestników). Następnie kliknij “Zarezerwuj”.
Po chwili dostaniesz od nas automatyczny e-mail z potwierdzeniem rezerwacji oraz z linkiem do bramki płatności zaliczki.  Uwaga! Jeśli nie otrzymałeś wiadomości, skontaktuj się z nami.
Wpłać zaliczkę w ciągu 48 godzin. Otrzymasz od nas automatycznego maila potwierdzającego wpłatę. Twoje miejsce na wyprawie jest już zarezerwowane.

Gdy zbierzemy odpowiednią liczbę uczestników i potwierdzimy wyjazd, skontaktujemy się z Tobą w celu ustalenia procedury zakupu biletów biletów lotniczych (opcja 1: samodzielny zakup przez Uczestnika, opcja 2: pomagamy w zakupie biletów przez agencję lotniczą, z którą współpracujemy od wielu lat, nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat za pośrednictwo).

*Jeśli nie masz jeszcze paszportu, bądź będziesz wyrabiać nowy, nie ma problemu. Nadal możesz zarezerwować wyjazd. W polu z numerem paszportu wpisz “xx0000000”, abyśmy widzieli, że nie jest to Twój prawdziwy numer.  

Jak podzielona jest płatność za wyjazd grupowy?
iconicon

Rozłożyliśmy opłaty na trzy wygodne raty: zaliczka, druga rata (kwota EUR) i trzecia rata (kwota EUR). Bez dodatkowych opłat, bez odsetek, bez zmartwień.

ZALICZKA jest równa 1000 złotych i płatna w ciągu 48 godzin od wysłania formularza rezerwacyjnego. Zaliczka jest zwrotna do 100 dni przed wyjazdem. Przy ostatniej, trzeciej racie zostanie ona przeliczona na EUR zgodnie z kursem sprzedaży NBP z dnia poprzedniego i odjęta od jej wysokości.

DRUGA RATA: Równa 50% ceny wyjazdu w EUR. Płatna 3 miesiące przed terminem wylotu lub po potwierdzeniu wyjazdu.

TRZECIA RATA: Pozostała kwota w EUR pomniejszona o zaliczkę przeliczoną na EUR. Płatna 2 miesiące przed wyjazdem (lub w momencie potwierdzenia wyjazdu, jeśli następuje on na mniej niż 2 miesiące przed rozpoczeciem podróży).

Przykład: Zarezerwowany wyjazd do Wietnamu kosztuje 3200 EUR.

  • I rata: 1000 zł (zaliczka)

  • II rata: 1600 EUR (50% ceny wyjazdu)

  • III rata: 1600 EUR minus kwota zaliczki przeliczona na EUR według kursu sprzedaży NBP z dnia poprzedniego

Jeśli nie masz możliwości dokonania płatności w EUR, nie ma problemu – prześlemy numer polskiego konta, a cena zostanie przeliczona zgodnie z kursem sprzedaży NBP z dnia poprzedniego.

Jak wygląda płatność za Wyjazdy prywatne i Szyte Na Miarę?
iconicon

Rozłożyliśmy opłaty na trzy wygodne raty: zaliczka, druga rata (kwota EUR) i trzecia rata (kwota EUR). Bez dodatkowych opłat, bez odsetek, bez zmartwień.

ZALICZKA jest równa 1000 złotych i płatna w ciągu 48 godzin od wysłania formularza rezerwacyjnego.

DRUGA RATA: Równa 50% ceny wyjazdu w EUR. Płatna w ciągu 1 miesiąca od podpisania umowy, jeśli wyjazd rozpoczyna się za 3 miesiące lub więcej*.

TRZECIA RATA: Pozostała kwota w EUR pomniejszona o zaliczkę przeliczoną na EUR. Płatna 2 miesiące przed wyjazdem*.

*Jeśli czas do rozpoczęcia wyjazdu jest krótszy niż 3 miesiące, terminy płatności II i III raty są ustalane indywidualnie.

Jeśli nie masz możliwości dokonania płatności w EUR, nie ma problemu – prześlemy numer polskiego konta, a cena zostanie przeliczona zgodnie z kursem sprzedaży NBP z dnia poprzedniego.

Jak dokonać płatności?
iconicon

Po wypełnieniu formularza rezerwacyjnego otrzymasz od nas e-mail z linkiem do bramki płatności online, gdzie po wpisaniu danych dokonasz płatności zaliczki.

Następnie, 3 miesiące przed wyjazdem lub po potwierdzeniu wyjazdu, otrzymasz od nas ponownie e-mail z linkiem do bramki płatności online, gdzie będziesz mógł zapłacić II ratę (50% ceny wyjazdu w EUR).

Na 2 miesiące przed wyjazdem, zgodnie z kursem sprzedaży walut NBP z dnia poprzedniego, przeliczymy zaliczkę na EUR i wyślemy Ci e-mail z ostateczną kwotą do zapłaty wraz z numerem konta.

Niektóre wyjazdy mają ceny w dwóch walutach? O co chodzi?
iconicon

Jest to związane ze sprawiedliwą wyceną wyjazdów, zabezpieczeniem zarówno Państwa jak i nas, w przypadku nagłych wahań walut.

Koszt wyjazdu składa się z dwóch kwot, jedna podana jest w PLN a druga w USD lub EUR. Natomiast wszystkie raty są przez Państwa płacone w PLN na nasze polskie konto. Kwotę USD lub EUR przewalutujemy na PLN zgodnie z kursem walut (NBP) na dzień terminu płatności tej raty (zazwyczaj 2 miesiące przed terminem rozpoczęcia wyjazdu).

 

Co mam zrobić, jeśli nie mogę znaleźć swojego przelewu?
iconicon

Jeśli napotkasz trudności ze zlokalizowaniem potwierdzenia przelewu, zalecamy sprawdzenie swojej skrzynki e-mail, w tym folderów spam i promocji. W razie dalszych trudności skontaktuj się z naszym biurem obsługi klienta, dostarczając wszelkie dostępne informacje dotyczące płatności. Nasz zespół chętnie udzieli Ci pomocy.

Czy mogę połączyć dwie wyprawy? Jak zarezerwować taką podróż łączoną?
iconicon

Podróż łączoną można zarezerwować poprzez skontaktowanie się z nami. Nasz zespół pomoże Ci dostosować trasę zgodnie z Twoimi preferencjami, łącząc różne destynacje i doświadczenia w jedną niezapomnianą podróż.

Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się organizacją wyprawy oraz pomożemy Ci w zakupie lotu pomiędzy destynacjami.

Czy mój wyjazd jest gwarantowany?
iconicon

To zależy od konkretnego terminu podróży. Wyjazdy są potwierdzone, jeśli na wyjazd zapisze się minimum 6 osób. Skontaktuj się z nami, aby otrzymać informacje, które wyprawy odbędą się na pewno.

Kiedy muszę spłacić drugą i trzecią ratę za wyjazd grupowy?
iconicon

Gdy nadejdzie termin opłacenia drugiej i trzeciej raty, każdorazowo otrzymasz od nas e-mail z informacją o terminie oraz kwocie do zapłacenia.

Termin płatności drugiej raty to 3 miesiące przed terminem wyjazdu (lub po potwierdzeniu wyjazdu, jeśli wyjazd jest potwierdzony później).

Termin wpłaty trzeciej raty to 2 miesiące przed wyjazdem. Kwota będzie pomniejszona o zaliczkę, przeliczoną na EUR według kursu sprzedaży NBP z dnia poprzedniego.

Kiedy muszę spłacić ostatnią ratę?
iconicon

Gdy nadejdzie termin opłacenia drugiej i trzeciej raty, każdorazowo otrzymasz od nas maila z informacją o terminie oraz kwocie do opłacenia. 

Termin płatności drugiej raty to 3 miesiące przed terminem wyjazdu (lub po potwierdzeniu wyjazdu, jeśli wyjazd jest potwierdzony przez nas później).

Termin wpłaty trzeciej raty (kwota USD) zależy od konkretnej wycieczki i jest podany w warunkach rezerwacji. Zazwyczaj płatność ta jest wymagana około 2 miesięcy przed planowanym wyjazdem.

Czy mogę dokonać zmian w swojej rezerwacji?
iconicon

Tak, ale jest to zależne od momentu dokonywania zmiany. W przypadku wyjazdów prywatnych, Szytych Na Miarę możliwe są pewne zmiany w rezerwacji, takie jak zmiana daty czy trasy czy rodzaju zakwaterowania, choć może to wymagać dodatkowych opłat. Warto skonsultować się z nami, aby omówić dostępność i warunki dokonywania zmian.

Czy Shangrila Travel informuje o zmianach w rządowych zaleceniach dotyczących podróży?
iconicon

Stale monitorujemy ostrzeżenia i zalecenia podróżowania wydane przez polskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych. W razie konieczności możemy dostosować lub anulować wycieczki zgodnie z bezpieczeństwem. Decyzje te zawsze będą oparte na interesie bezpieczeństwa podróżnych. Zachęcamy do samodzielnego zapoznania się z obostrzeniami i warunkami wizowymi. Shangrila Travel Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności, za sytuacje, w których uczestnik nie otrzyma możliwości wjazdu do kraju wyprawy.

Czy warto wykupić ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży?
iconicon

Rezerwacja wyprawy w odległym terminie może być stresująca, ponieważ los może pokrzyżować nam plany. Dlatego zalecamy wykupienie ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej, oferowanego przez wiele agencji ubezpieczeniowych. Dzięki niemu możesz planować urlop bez obaw.

Odwołanie wyjazdu

Warunki rezygnacji z wyjazdu

Co się stanie, jeśli nie będę mógł już podróżować?
iconicon

Jeśli z jakiegoś powodu nie będziesz w stanie podróżować, prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta. Oferujemy elastyczne warunki rezerwacji i postaramy się znaleźć najlepsze rozwiązanie, które będzie zgodne z naszymi warunkami odwołania wyjazdu. 
Zachęcamy jednak, aby dobrowolnie ubezpieczyć koszty rezygnacji z podróży. Dzięki temu nie stracisz pieniędzy, jeśli będziesz zmuszony odwołać swój wyjazd na mniej niż 100 dni przed terminem wylotu. Większość agencji ubezpieczeniowych oferuje taką możliwość. Jeśli nie wiesz jak i gdzie to zrobić, polecamy Signal Iduna.

Czy zwrócicie pieniądze, jeśli moja podróż zostanie odwołana?
iconicon

Tak, w przypadku odwołania podróży przez Shangrila Travel Sp. z o.o., zwrócimy Ci wszystkie środki.

Czy mogę bezpłatnie przenieść moją podróż?
iconicon

Tak, rozumiemy, że sytuacje życiowe mogą się zmieniać. W zależności od terminu oraz na określonych warunkach, oferujemy możliwość bezpłatnego przeniesienia podróży. Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły i znaleźć najlepsze rozwiązanie dostosowane do Twojej sytuacji.

Czy mogę odwołać swój wyjazd?
iconicon

Rozumiemy, że życie bywa zaskakujące i nie zawsze wszystko przebiega zgodnie z założonym planem. Dlatego stworzyliśmy przejrzyste zasady odwołania oraz zalecamy wykupienie ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z podróży.

W zależności od momentu, w którym odwołasz swoje uczestnictwo w wyjeździe grupowym, będą obowiązywały następujące zasady:

100 dni i więcej przed wyjazdem -  Możesz zmienić datę lub wyprawę bez dodatkowych opłat albo zwracamy Ci zaliczkę i nie tracisz ani złotówki;
66-99 dni przed datą rozpoczęcia podróży - utrata jedynie zaliczki;
42-65 dni przed datą rozpoczęcia podróży – 30%
28-41 dni przed datą rozpoczęcia podróży – 60%, chyba że koszty nieodwracalne są wyższe;
14-27 dni przed datą rozpoczęcia podróży – 90%, chyba że koszty nieodwracalne są wyższe;
Mniej niż 14 dni przed datą rozpoczęcia podróży – 100%

Powyższe zasady nie dotyczą wyjazdów prywatnych i Szytych Na Miarę. 

Przed wyjazdem

Przygotowanie do wyjazdu

Jak mam się przygotować do podróży?
iconicon

Każda wyprawa wymaga trochę innego przygotowania. Wiemy, że przygotowanie do dalekiej wyprawy może być stresujące, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie pakiet informacyjny o tym jak się przygotować oraz co spakować.
Przesyłamy Ci go e-mailem około 2-3 miesiące przed terminem rozpoczęcia wyprawy. 

W pakiecie informacyjnym znajdują się informacje o:
wizach, niezbędnych szczepieniach, walucie, sposobach płatności na miejscu (karta czy gotówka), rodzajach wtyczek elektrycznych, klimacie, zalecanych ubraniach do spakowania, przydatnych przedmiotach (np. lornetka), jedzeniu na miejscu.

Co mam spakować?
iconicon

Będzie się to różnić w zależności od rodzaju podróży. Podstawową listę pakowania prześlemy Ci w pakiecie informacyjnym, który otrzymasz od nas około 3 miesięcy przed podróżą.

Jakie są wytyczne dotyczące bagażu podczas podróży?
iconicon

Przed wylotem zalecamy zapoznanie się z ograniczeniami dotyczącymi rozmiaru i wagi bagażu określonymi przez daną linię lotniczą. W sekcji "Ważne informacje" na stronie dotyczącej podróży znajdziesz szczegóły dotyczące maksymalnej wagi bagażu w przypadku lotów lokalnych i wewnętrznych, na naszej trasie, wliczonych w cenę wyjazdu. Tam również udostępniamy wskazówki odnośnie liczby elementów bagażu, zazwyczaj sugerując jedną główną walizkę oraz plecak na dzień. Pamiętaj, że musisz sam przemieszczać swój własny bagaż, dlatego zalecamy, abyś unikał/a zbyt dużej wagi.

Jeśli chodzi o rodzaj bagażu, w większości przypadków zalecamy użycie walizki na kółkach.

Czy muszę wymienić pieniądze na wyjazd już w Polsce?
iconicon

Na wyjazd dobrze jest zabrać ze sobą pieniądze w walucie USD lub EUR. Po przylocie nasz pilot poinformuje Cię, gdzie najlepiej i najwygodniej wymienić pieniądze. W wielu krajach można wypłacać pieniądze w bankomacie.

Ile pieniędzy mam zabrać na wyjazd?
iconicon

To zależy od kierunku wyprawy. W opisie każdego wyjazdu znajdziesz informację o przybliżonej cenie dziennego wyżywienia. W pakiecie informacyjnym, który otrzymasz od nas około 2 miesięcy przed wyjazdem, poinformujemy Cię, czy w danym kraju niezbędna jest duża ilość gotówki.

Czy potrzebuję wizy?
iconicon

Zależy to od kraju, który odwiedzasz i kraju, w którym mieszkasz. Wymagania wizowe są wymienione w “Ważnych informacjach” dotyczących danej podróży, należy jednak pamiętać, że informacje te mogą ulec zmianie.

Czy potrzebuję szczepień?
iconicon

To jakie szczepienia należy wykonać przed wyprawą, zależy od konkretnego kierunku wyprawy.

Należy pamiętać, że są to informacje podawane przez Główny Inspektorat Sanitarny na stronie rządowej www.gov.pl. Każdy z nas jest inny i dlatego zalecamy indywidualnie skonsultować się z lekarzem medycyny podróży. Możemy też polecić Ci sprawdzonego lekarza.

*Shangrila Travel Sp. z o.o. zrzeka się odpowiedzialności za jakiegokolwiek rodzaju szkody bezpośrednie lub pośrednie spowodowane używaniem tych informacji.

Jak przygotować się na wyjazd z pieszymi wędrówkami / trekkingiem?
iconicon

Przygotowanie do pieszych wędrówek obejmuje zakup odpowiedniego obuwia i ubioru, dostosowanie kondycji fizycznej oraz zaznajomienie się z długością trasy.

Wybieram się na wyprawę z pieszymi wędrówkami – czy muszę trenować?
iconicon

To zależy od poziomu trudności trasy. Warto sprawdzić szczegóły trasy, aby dostosować się do jej wymagań. Dla umiarkowanych i wymagających tras zalecamy wcześniejsze przygotowanie kondycyjne. Zaleca się również umiejętność pływania w przypadku wycieczek związanych z wodą.
Trenowanie przed wycieczką pieszą może poprawić doświadczenie podróży. W zależności od trasy zalecamy dostosowanie poziomu kondycji fizycznej do planowanej aktywności.

Co mam zrobić, jeśli mój lot jest opóźniony lub odwołany?
iconicon

W przypadku opóźnienia lub odwołania lotu, natychmiast skontaktuj się z nami. 
To może obejmować zmianę planów podróży, dostosowanie tras lub inne kroki mające na celu minimalizację wpływu na Twoje doświadczenie podróżne. W razie wątpliwości zawsze jesteśmy dostępni, aby udzielić pomocy.

Podczas wyprawy

O naszych wyprawach

Czy organizujecie wyprawy dla grup prywatnych?
iconicon

Tak, bardzo często organizujemy szyte na miarę wyjazdy dla prywatnych grup. Więcej na ten temat możesz przeczytać tutaj >>kliknij<<

Nasza oferta podróży jest elastyczna i dostosowana do różnych zainteresowań. Dzięki większej grupie możecie zorganizować wyjazd dokładnie tak, jak Wam się marzy, bez konieczności dostosowywania się do innych uczestników.

Czy mogę lecieć z innego kraju?
iconicon

Oczywiście.

Nie precyzujemy miejsca wylotu, każdy może wylecieć z najwygodniejszego dla siebie miasta. Poinformujemy Cię natomiast, w jakim mieście i terminie zaczyna się przygoda oraz zasugerujemy najlepsze połączenia. Shangrila Travel Sp. z o.o. nie odpowiada za niezrealizowane punkty programu, których przyczyną jest opóźniony lot lub spóźnienie się na miejsce spotkania grupy.

Czy mogę mieć pokój jednoosobowy?
iconicon

Tak, podczas większości naszych wycieczek.

Większość wycieczek opiera się na klientach dzielących pokoje z dwoma łóżkami pojedynczymi, z inną osobą tej samej płci. Ta opcja jest bezpłatna. Jednakże w przypadku wielu wycieczek oferujemy możliwość uiszczenia dodatkowej opłaty w celu wcześniejszej rezerwacji pokoju jednoosobowego. W przypadku niektórych wycieczek pokój jednoosobowy będzie zapewniany co noc, w innych będzie on zapewniany w niektóre noce - skontaktuj się z nami a poinformujemy Cię, kiedy pokoje jednoosobowe są dostępne.

Ze względu na charakter zakwaterowania, z którego korzystamy, dopłata do pokoju jednoosobowego gwarantuje Państwu wyłączne korzystanie z pokoju, jednakże może on różnić się konfiguracją lub być mniejszy niż pokój dwuosobowy.

Jeśli jesteś zainteresowany opcją pokoju jednoosobowego, poproś jednego z naszych konsultantów ds. podróży, aby podczas dokonywania rezerwacji sprawdził dostępność opcji.

Jak wygląda standard zakwaterowania?
iconicon

Dokładamy starań, aby wybierać komfortowe noclegi w najlepszych lokalizacjach. Staramy się korzystać z komfortowych i klimatycznych obiektów noclegowych, położonych w najwygodniejszej lokalizacji. Standardowo oferujemy noclegi na poziomie trzy- i cztero- i pięciogwiazdkowych hoteli europejskich, ale możemy również zorganizować bardziej podstawowe zakwaterowanie, zwłaszcza podczas nietypowych tras.

Dokładne szczegóły dotyczące standardu zakwaterowania oraz wyżywienia wliczonego w cenę, znajdują się w opisie każdego wyjazdu. Rozróżniamy 3 poziomy noclegów: premium, komfort oraz podstawowy. Dokładne informacje i szczegóły znajdziesz w sekcji “Standardy zakwaterowania” w zakładce “Dlaczego my?” (kliknij tutaj)

Niezależnie od poziomu standardu, dbamy o to, aby noclegi były bezpieczne i komfortowe, pozwalając naszym podróżnym odpocząć po dniu pełnym przygód.

Czy uczestnicy mogą zrezygnować z brania udziału w atrakcjach lub wycieczkach?
iconicon

Tak, o ile rezygnacja z danego punktu programu nie wpłynie na przebieg wyprawy dla reszty uczestników. Niektóre nasze programy są elastyczne, pozwalając uczestnikom na rezygnację z określonych zajęć, jeśli nie chcą brać w nich udziału. Należy jednak pamiętać, że rezygnując z udziału w atrakcjach objętych programem wyprawy, nie otrzymasz zwrotu pieniędzy. Zawsze warto wcześniej skonsultować się z pilotem.

Czy pilot wycieczki będzie mi towarzyszyć przez cały czas?
iconicon

Ogólnie rzecz biorąc, w przypadku wycieczek grupowych pilot będzie z Tobą przez większość czasu (poza czasem wolnym oraz noclegiem). Istnieje możliwość, że lokalny przewodnik dołączy do grupy na pewne etapy podróży, na przykład podczas zwiedzania konkretnego miejsca.


Głównym zadaniem naszych pilotów jest zapewnienie bezproblemowej podróży, tak abyś mógł/mogła wrócić do domu z fantastycznymi wspomnieniami z udanych wakacji. Piloci mają za zadanie nadzorowanie przebiegu podróży, a także monitorowanie aspektów bezpieczeństwa. Pilot pełni także funkcję tłumacza, aby zrozumieć i wyjaśnić wszelkie sytuacje podczas podróży. Znając miejsce, do którego podróżujecie, nasi piloci chętnie dzielą się swoją wiedzą i ciekawostkami.


Piloci starają się być elastyczni, o ile nie zakłóca to planu podróży, np. organizując wspólne posiłki dla chętnych podróżnych. Dla tych, którzy wolą samodzielność, mogą także doradzić w kwestii lokalnych restauracji. Więcej informacji na temat roli pilotów znajdziesz na stronie "Poznaj pilotów".

Co jest wliczone w koszt wycieczki?
iconicon

W koszt wyjazdu wliczone są zazwyczaj: wszystkie atrakcje wymienione w programie, poza tymi opisanymi jako “dla chętnych”, transfery i transport na miejscu, loty wewnętrzne w trakcie wycieczki, wszystkie noclegi w komfortowych hotelach, opieka polskojęzycznego pilota, wszystkie bilety wstępu, zwyczajowe napiwki, ubezpieczenie KL, NNW, OC i BP, składkę na TFP i TFG. Na naszej stronie domyślnie podana jest cena całej wyprawy, bez przelotów do miejsca wyprawy oraz wizy.

Aby dowiedzieć się dokładnie, co jest, a co nie jest wliczone w koszt wycieczki, wejdź na stronę konkretnej wyprawy. Wszystkie informacje znajdziesz w sekcji “wszystko, co zawiera cena” .

Czy piloci wypraw zapewniają opiekę nad dziećmi?
iconicon

Nie, piloci wypraw nie zapewniają opieki nad dziećmi podczas rodzinnych przygód, lecz stale dbają o bezpieczny oraz bezproblemowy przebieg wyjazdu, pozwalając rodzicom cieszyć się beztroską przygodą.

Czy jestem objęty ubezpieczeniem?
iconicon

Tak, Shangrila Travel Sp. z o.o. zapewnia wszystkim uczestnikom ubezpieczenie kosztów leczenia (KL), ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej (OC), ubezpieczenie bagażu podróżnego (BP). Natomiast zawsze warto sprawdzić warunki i dostosować ubezpieczenie do swoich indywidualnych potrzeb. Zalecamy również indywidualne ubezpieczenie kosztów podróży. 

Czy muszę być w dobrej formie fizycznej, aby zarezerwować wycieczkę?
iconicon

Wszystkie nasze wycieczki wymagają pewnego stopnia aktywnego uczestnictwa, niezależnie od tego, czy to wycieczka kulturalna, wędrówka, safari, wyprawa czy rejs. W interesie wszystkich uczestników grupy leży pełne zaangażowanie w wybrane zajęcia. Dlatego ważne jest, abyś ocenił swoją kondycję i umiejętności, zgodnie z opisem: “Czy ten wyjazd jest dla mnie odpowiedni?”. Jeśli nie jesteś przekonany/a, skontaktuj się z nami. W przypadku wątpliwości dotyczących zdolności uczestnictwa z powodu zdrowia lub bezpieczeństwa, piloci mają prawo zasugerować opuszczenie wycieczki.

Czy będę musiał sam kupować posiłki i napoje?
iconicon

Ilość posiłków wliczonych w cenę zależy od wyprawy - dokładne informacje na ten temat znajdziesz w opisie oferty. W większości przypadków śniadanie jest wliczone w koszt wycieczki, natomiast resztę posiłków każdy uczestnik opłaca sam. To umożliwia niezależność w wyborze jedzenia, ale również ciekawsze doświadczenia kulinarne, ponieważ masz okazję spróbować lokalnych przysmaków. W przypadku niektórych odległych miejsc noclegowych, w których nie mamy wyboru, uwzględniamy posiłki.

Jak trudne są piesze wędrówki z Shangrila Travel?
iconicon

Nasze piesze wycieczki obejmują trasy o różnym stopniu trudności, dostosowane do różnych poziomów sprawności fizycznej. Możesz wybierać spośród łagodnych spacerów po dolinach czy bardziej wymagających wędrówek górskich.

Jak aktywne są wyprawy Szyte Na Miarę lub rodzinne?
iconicon

Nasze wyprawy są dostosowane do różnych poziomów aktywności. Oferujemy zarówno spokojne spacery, jak i bardziej wymagające aktywności dla grup poszukujących adrenaliny.

Jak wyglądają hotele na rodzinne wakacje?
iconicon

Hotele na rodzinnych wakacjach są starannie wybierane, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo. Oferujemy różnorodność opcji, od urokliwych pensjonatów po luksusowe ośrodki.

Jak przydzielacie pokoje hotelowe na wyjazdach dla rodzin?
iconicon

Przydzielanie pokoi hotelowych zależy od wielkości rodziny i dostępności. Staramy się zapewnić komfortowe warunki zakwaterowania, umożliwiające rodzinom spędzenie czasu razem.

Czy hotele mają baseny?
iconicon

W zależności od trasy i destynacji. Na niektórych wyprawach wszystkie nasze hotele będą mieć basen. Informacje na ten temat znajdziesz w opisie każdej oferty.

Czy muszę być bardzo wysportowany, żeby dokonać rezerwacji w Shangrila Travel?
iconicon

Nie, nasze wycieczki są dostosowane do różnych poziomów sprawności fizycznej. Znajdziesz u nas zarówno wyjazdy, na których wymagana jest jedynie minimalna aktywność, wyjazdy z łagodnymi wędrówkami, jak i bardziej wymagające aktywności, co pozwala dostosować podróż do swoich preferencji i możliwości

Czy mogę dodać dodatkowe noce przed lub po wycieczce?
iconicon

Oczywiście, że tak. Możemy zorganizować dodatkowe noclegi w hotelach, z których korzystamy na początku lub na końcu wycieczki.

Skontaktuj się z nami, aby omówić swoje potrzeby.

Czy istnieje granica wieku?
iconicon

Na naszych wyjazdach nie ma górnej granicy wieku. Jeśli jednak w momencie podróży masz ukończone 80 lat, omówimy z Tobą plan podróży przed dokonaniem rezerwacji i możemy zadać Ci dodatkowe pytania dotyczące Twojego zdrowia i kondycji. W przypadku naszych wycieczek grupowych minimalny wiek to 9 lat. Osoby niepełnoletnie muszą podróżować w towarzystwie opiekunów prawnych.

Jaka jest korzyść z rezerwacji u Was, zamiast samodzielnego organizowania wakacji?
iconicon

Rezerwując z Shangrila Travel Sp. z o.o., zyskujesz dostęp do naszego doświadczenia, ekspertyzy i sprawdzonych tras. Oferujemy kompleksową obsługę podróży, organizując wszystko od transportu po zakwaterowanie, dzięki czemu możesz skupić się na cieszeniu się podróżą, nie martwiąc się o szczegóły.

FAQ

Często zadawane pytania

Co pokrywa ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży?
iconicon

Jest to ubezpieczenie kosztów rezygnacji i zmiany rezerwacji obejmujące koszty rezygnacji z wyjazdu do 100%. Można rozszerzyć jego zakres o zaostrzenie choroby przewlekłej lub następstwa chorób przewlekłych, a także COVID-19. Zazwyczaj kosztuje od 3% do 6% pełnego kosztu imprezy, natomiast dokładna cena jest wyliczana na podstawie wszystkich informacji o wyjeździe, np: kierunek wyprawy, termin, Twój wiek, koszt wyprawy, zakres ubezpieczenia, itp.

Możesz wybrać dowolną agencję ubezpieczeniową. Jeśli jednak nie wiesz jak i gdzie to zrobić, polecamy Ci ubezpieczenie Signal Iduna. Kliknij w link i zostaniesz przeniesiony do strony, gdzie możesz sprawdzić koszty takiego ubezpieczenia: https://w3.signal-iduna.pl/e-policy/pl/travel/kit/




Jaki jest zakres ubezpieczenia, które jest wliczone w cenę wyjazdu?
iconicon

Każdy uczestnik jest zgłaszany przez nas do SIGNAL IDUNA POLSKA TU S.A. i zgodnie z postanowieniami umowy generalnej objęty jest ubezpieczeniem SIGNAL IDUNA Bezpieczne Podróże, obejmującym ubezpieczenie kosztów leczenia (w tym chorób przewlekłych), następstw nieszczęśliwych wypadków odpowiedzialności cywilnej oraz bagażu podróżnego na rzecz każdego z Uczestników imprezy zagranicznej.

Wysokość ubezpieczenia zależy od charakteru i kierunku wyjazdu i jest podana w umowie. Standardowo przy imprezach typu:
a) EUROPA + FEDERACJA ROSYJSKA: KL 300 000 EURO, NNW 30 000 PLN, Bagaż podróżny 3000 PLN, OC 60 000 EURO
b) RESZTA ŚWIATA: KL 350 000 EURO, NNW 45 000 PLN, Bagaż podróżny 5 000 PLN, OC 60 000 EURO.

Na wszystkie wyjazdy można, za dodatkową opłatą, zwiększyć kwoty ubezpieczeń, należy to zgłosić przy rezerwacji wyprawy.

Co się dzieje w przypadku nieprzewidzianych sytuacji?
iconicon

Nasi piloci są doświadczeni w reagowaniu na nagłe sytuacje i są szkoleni w obszarze bezpieczeństwa i zdrowia. W razie potrzeby utrzymują ścisłą komunikację z centralą. W przypadku nieoczekiwanych sytuacji, nasze doświadczenie pozwala nam profesjonalnie zarządzać sytuacjami kryzysowymi.

Czy przed wyjazdem mogę dowiedzieć się, kto będzie w mojej grupie?
iconicon

Dbamy o prywatność wszystkich naszych uczestników, dlatego nie udzielamy takich informacji. Możemy poinformować Cię o płci lub wieku pozostałych uczestników. Natomiast tuż przed wyjazdem tworzymy wspólną grupę na Whatsapp w celu sprawnej komunikacji podczas wyprawy. Wspólna komunikacja przed podróżą to często świetny sposób na nawiązanie pierwszych kontaktów.

Jak mogę się z Wami skontaktować w sprawie problemu związanego z wyjazdem?
iconicon

W przypadku problemów związanych z wyjazdem, możesz skontaktować się z nami. Dostępne są różne opcje kontaktu, takie jak telefon, e-mail lub formularz kontaktowy dostępny na naszej stronie internetowej. Nasz zespół jest gotowy, aby pomóc Ci rozwiązać wszelkie problemy.

KONTAKT

Masz więcej pytań?

Zadzwoń lub napisz do nas.
Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
ZADZWOŃ +48 573 504 170
Zapisz się do newslettera!

NEWSLETTER

Zapisz się do newslettera!

Dołącz do naszej społeczności, a co tydzień otrzymasz od nas darmową dawkę wiedzy dla prawdziwych obieżyświatów i informacje o nowych wyprawach!