Teneryfa

Jarek Czakański był naszym przewodnikiem podczas siedmiodniowych wakacji na Teneryfie. Dzięki niemu mogliśmy w pełni poznać wyjątkowość tego miejsca. Bez profesjonalnego  przewodnika prawdopodobnie  dużo czasu spędzilibyśmy „na leżaku”, męcząc się monotonnością. Mieliśmy zaplanowany każdy dzień- trekkingi, przyjemne spacery w ciekawych wioskach i miastach oraz kilka  rodzajów aktywnego wypoczynku – od krótkiego kursu nurkowania, przez nocne zdobywanie wulkanu Teide, po kurs kitesurfingu. Był również bardzo pomocny by smacznie i niedrogo spróbować kanaryjskich  przysmaków. Jarek jest przewodnikiem, który ma dużą wiedzę o miejscach, które pokazuje.  Zdecydowanie gorąco polecamy każdemu, kto planuje wycieczkę na Teneryfę i nie tylko. To już nasz kolejny, na pewno nie ostatni wspólny wyjazd :) Małgorzata Pączek

Autor: Małgosia, Maj 2019

Nepal

Wyjazd do Kalkuty, Bangladeszu i Nepalu był już kolejnym, na który wybrałam się z Jarkiem Czakańskim. Jarek w perfekcyjny sposób organizuje swoje wyprawy. Wszystko jest dopracowane w każdym calu. Wyprawy z nim to poznawanie prawdziwego oblicza danego kraju, a nie tylko oglądanie rzeczywistości zza szyby klimatyzowanego autokaru. I tak było i tym razem. Podróż rozpoczęła się w Kalkucie mieście pełnym kontrastów. W Bangladeszu spotkała nas niesamowita przygoda płynęliśmy tradycyjną łodzią parową, co było dość ekstremalnym przeżyciem. Jednak pozwoliło nam to poznać ludzi i trudy ich codziennego życia. Banglijczycy mimo, że są jednym z najbiedniejszych narodów świata i mieszkają w bardzo dużym zagęszczeniu są niesamowicie życzliwi i uśmiechnięci. Ostatnim celem naszej podróży był Nepal, gdzie zobaczyliśmy jego wspaniałe zabytki kultury i niesamowitą przyrodę oraz co oczywiste Himalaje. Cała podróż to niezapomnianych 20 dni w świetnym towarzystwie (grupy Jarka zazwyczaj są bardzo małe i elitarne, co pozwala lepiej odczuć uroki podróżowania).

Autor: Lidia Kolak, Kwiecień 2019

Sri Lanka

Wyjazd na Sri Lankę połączyliśmy z odpoczynkiem na Malediwach i to był świetny wybór. Po odwiedzeniu miejsc związanych z historią oraz kilku fantastycznych parków narodowych pojechaliśmy spacerować po polach herbaciancyh w górach Sri Lanki. Całą wycieczkę zakończyliśmy na rasjich Malediwach pływając pomiędzy wyspami i relaksując się w tym wspaniałym kraju. Polecam ten wyjazd!!!

Autor: Janusz Redelkiewicz, Luty 2019

Nowa Zelandia

Kilka dni temu, wraz z grupą przyjaciół, wróciłam z wyjazdu do Nowej Zelandii i Australii.  Zorganizowanie całej wyprawy powierzyliśmy Jarkowi Czakańskiemu. Wyprawa oraz Jarek jako organizator, pilot, kompan absolutnie spełnił nasze wymagania i oczekiwania. Przebyliśmy wspólnie nieomal 4000 km, wszystko przebiegło sprawnie, a  w sytuacjach losowych zawsze znalazł się równie atrakcyjny plan B.  Jarek posiada również dużą wiedzę o miejscach , do których nas zabierał. Myślę, że istotną rekomendacją będzie fakt, że o przygotowanie kolejnej , ciekawej wyprawy poprosimy Jarka.

Autor: Gosia, Styczeń 2019

Wietnam

Wycieczka do Wietnamu i Kambodży z Jarkiem Czakańskim przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Na początek wspaniała zatoka Halong i nocleg na luksusowej łodzi, do tego malowanicze miasteczko Hoi An, a na koniec nowoczesny Sajgon pozwoliło nam w pełni zrozumieć dzisiejszy szybko rozwijający się kraj. Jarek ciekawie opowiada o historii danych miejsc co pozwala lepiej wczuć się w dzisiejszą sytuację na miejscu. Oczywiście jednym z ważniejszych elementów na wyjazdach jest jedzenie i tu również niezawodny jest nasz pilot, który zabierał nas w często nieoczywiste miejsca by spróbować lokalnych przysmaków. Na koniec wyjazdu zobaczyliśmy wspaniały kompleks świątyń Angkor i odpoczęliśmy na rajskiej plaży na wyspie Ko Rong Samloen. Wspaniały wyjazd, polecam!